neděle 6. března 2016

Domácí pomerančový džus

Chtěla bych se s vámi podělit o super jednoduchý recept na nenáročný domácí džus. Receptík mám od své úžasné maminky a zaručuju vám, že jakmile ho vyzkoušíte, budete hned muset udělat další.


Nejprve nakrájíme 4 omyté pomeranče (zhruba 1/5 kg) i se slupkou na měsíčky. Dáme do hrnce a přidáme jednu polévkovou lžíci kyseliny citrónové. Uvaříme v 1 litru vody. Po 10 minutách stáhneme z plotny a necháme v chladu odpočinout 48 hodin (nevadí pokud necháte pomeranče odležet i déle). 


Pomeranče přivedeme po uležení znovu k varu a vaříme opět 10 minut. Necháme trošku vychladnout a rozmixujeme. Já mixovala celou směs i s pomerančema ve stolním mixéru. 

Ve velkém hrnci si svaříme 8 litrů vody s 1 kg cukru (já jsem namíchala půl napůl cukr krupici a třtinový cukr). Do sladké vody přecedíme rozmixované pomeranče a pořádně promícháme.



Vychladlým džusem naplníme plastové lahve a po úplném vychladnutí zavíčkujeme a skladujeme v chladu.

Na mě je džus hrozně sladký, takže ho ředíme vodou, používáme ho tedy skoro jako šťávu. Ze čtyř pomerančů vám vznikne 9 litrů sladkého džusu. 


Pac a pusu :* 

Žádné komentáře:

Okomentovat