úterý 8. března 2016

Dort Minion

Určitě už se vám někdy stalo, že jste nestihli koupit narozeninový dort z důvodů neustálého odkládání a následného odmítnutí v cukrárně. I kdyby jste dort objednávali v předstihu, bude neskutečně drahý a ve většině případech nebude ani chutnat podle vašich představ. Přitom připravit domácí narozeninový dort není vůbec žádná věda. Dneska vám ukážu jak na to.



Piškotový korpus: 6 vajíček (bílky a žloutky zvlášť), 180g cukru krupice, 10g oleje, 1 lžíce teplé vody, 1 prášek do pečiva a 240g hladké mouky

Nejprve ušleháme bílky s půlkou cukru do tuhého sněhu, poté vyšleháme žloutky s druhou půlkou cukru cca 4 minuty. Žloutky hodně zesvětlí. Poté do žloutků přidáme vodu a olej a ještě znovu promícháme. Prášek do pečiva a hladkou mouku smícháme a prosátou směs přidáváme do žloutků na střídačku s bílkama. Promícháváme už jenom pomalu metličkou. Nakonec můžete přidat kapku aroma - citrónového, mandlového, vanilkového nebo rumového.


Náplň: dva polotučné tvarohy ve vaničce, jedno mascarpone a kompotované ovoce podle chuti (já tentokrát použila broskve, aby byl Mimoň uvnitř celý žlutý) - kvůli barvě jsem krém obarvila žlutou gelovou barvou do potravin. Korpus jsem 3x prořízla. Každý kus korpusu jsem potřela šťávou z kompotu, pomazala krémem a na něj nandala broskve nakrájené na plátky. 

V těchto vrstvách pokračuju až dokonce a celý dort kolem dokola a zvrchu pomažu povoleným máslem utřeným s cukrem. Je to z důvodu, že potahovací hmotu rozpouští všechny šlehačkové a tvarohové krémy. Máslo na dortu ztvrdne a potahovací hmota se potom nerozteče.


Na potahování používám fondán Smartflex Velvet a obarvuji gelovýma barvičkama. Na tento mimoňovej dortík jsem potřebovala žlutou, modrou, černou, červenou a hnědou na oči (samozřejmě lze použít na oči i jinou barvu - zelenou, modrou). Detaily na dortu jsem lepila pouze vodou.

A Mimoň je hotový :) 


Pac a pusu :*

Žádné komentáře:

Okomentovat