středa 25. listopadu 2015

Quiche [kyš]

Tyto francouzské slané koláče jsou opravdu božské - nejenže nádherně vypadají, ale zasytí vás plnohodnotně jako hlavní chod a hodí se i jen tak na chuť.

Když mi přišel nový díl časopisu Apetit, ihned jsem se po přečtení rozhodla, že tento slaný koláč musím vyzkoušet. Rozhodla jsem se tedy upéct Quiche s kuřetem, pórkem a sýrem gruyére (Apetit prosinec 2015, str. 26). Recept jsem trochu upravila podle mých možností a především podle nákupních možností v mém okolí.


Ingredience: 1x listové těsto (původně křehké těsto), olivový olej, máslo, 1 velký pórek (v receptu jsou původně 2 velké pórky, ale na mou dortovou formu o průměru 27cm by bohatě stačil jen jeden, zbylo mi ještě na přípravu jídla na druhý den), trochu tymiánu, jedno kuřecí prso běžných rozměrů nakrájené na nudličky/kostičky, plnotučná hořčice, 3 vejce, 1 smetana ke šlehání 31%, 150g tvrdého sýra nastrouhaného nahrubo (sýr gruyére jsem v obchodě bohužel nesehnala, použila jsem obyčejný eidam, lepší by možná byla gouda)

Troubu jsem si předehřála na 200°C. Těsto jsem měla již rozválené, takže jsem ho jen rozrolovala a vyložila s ním dortovou formu a propíchala vidličkou. Z těsta by měly být také udělané okraje. Na těsto si dáme pečící papír a pořádně zasypeme jakoukoliv tvrdou luštěninou (já použila fazole, ale měla jsem jich málo a těsto se hodně nafouklo). Dáme na 10 minut péct. Poté těstoviny a pečící papír vyhodíme a vrátíme ještě na 5 minut do trouby. Pak snížíme teplotu na 180°C.


V pánvi rozehřejeme trochu olivového oleje spolu s máslem a opečeme pórek doměkka. Přisypeme tymián a kuře a chvilku ještě opékáme. Kuře nemusí být udělané, dopeče se v troubě. Dno listového těsta potřeme hořčicí a přidáme pórkovou směs s kuřetem. Vejce prošleháme se smetanou a nastrouhaným sýrem, stačí jen metličkou, osolíme a opepřeme. Směsí přelijeme pórek a dáme do trouby na 25 - 35 minut dokud není koláč na povrchu dozlatova upečený. Koláč podáváme ještě teplý.

↓ Quiche s nivou, hermelínem, smetanou a pórkem ↓


Žádné komentáře:

Okomentovat