středa 25. listopadu 2015

Citrusový koláč s mandlemi

Na internetových stránkách Prima Fresh jsem narazila na tento skvěle vypadající recept na koláč s grepem, pomerančem, mascarpone a mandlemi. Ihned jsem ho musela vyzkoušet a jelikož jsem doma měla přebytečné mascarpone, pustila jsem se ihned do práce.



Ingredience: 2x listové těsto, rozpuštěná mléčná čokoláda, 1 žloutek, 1 mascarpone, 1 tvaroh, 4 lžíce krupicového cukru, nastrouhaná pomerančová kůra z jednoho pomeranče, špetka soli, 1 pomeranč a 1 grep (oloupané, zbavené peciček, nakrájené na tenké plátky), mandlové lupínky, 1 lžíce medu



Listové těsto jsem měla v lednici už vyválené, takže jsem ho jen rozrolovala, vykrojila do kruhu podle velikosti mé dortové formy na pečení (průměr 27cm) a propíchala vidličkou. Druhé listové těsto jsem po délce rozkrojila na tři díly. Ve vodní lázni si rozehřejeme mléčnou čokoládou (může být i hořká) a dva pruhy těsta jsem tím potřela. Naskládáme potřené pruhy na sebe a navrch dáme nepotřený pruh těsta. Teď tuhle "věž" z těsta rozkrájíme opět podélně na 4 nebo 6 menších proužků, podle toho jak vám to vyjde. Tyto proužky teď po dvojicích smotáme dohromady, aby nám vznikli spirálky (pletení copu ze dvou proužků namísto tří). Vzniklý okraj těsta přilepíme žloutkem k placce a dáme na 15 minut do ledničky (dokud nevytvoříte náplň).

Na náplň promícháme v misce mascarpone s tvarohem, pomerančovou kůrou a solí. Směsí potřeme těsto, navrch rozložíme plátky citrusů a stočené okraje potřeme vajíčkem, aby se nám hezky leskly.

Koláč pečeme 30 - 40 minut v předehřáté troubě na 190°C, dokud nebudou okraje zlatohnědé. Zhruba 10 minut před koncem posypeme koláč mandlovými lupínky, aby se trochu opekly, nebo lupínky opražíme na pánvi a koláč s nimi posypeme. Po vyndání z trouby koláč pokapeme medem nebo javorovým sirupem a podáváme ještě teplý nebo necháme vychladnout.


Mně osobně tento koláč zaujal pouze vzhledem, chuťově je trochu hořký. Možná kdybych použila uzrálejší grep a pomeranč, byl by dezert sladký. Náplň je luxusní, ale grep navrchu mi nechutnal. Listové těsto potřené čokoládou je opravdu delikatesní - ze zbylého těsta a čokolády jsem udělala malé sušenky a byly výborné.

Žádné komentáře:

Okomentovat