neděle 1. května 2016

Tiramisu - fotorecept

Ahoj všichni :)

Už dloooouho jsem neměla čas na nějaké sladké nebo slané tvoření, především kvůli škole a zkouškovému období. Teď mě sice čekají závěrečné státnice, ale řekla jsem si, že si musím dát alespoň víkend pauzu v učení a trochu se odreagovat. A čím jiným bych se nejlépe odreagovala než domácí pohodičkou a přípravou nějakého sladkého receptu. Hned jsem si uvědomila, že na mě ve spíži čekají cukrářské piškoty a co budu tvořit bylo tedy hned jasné - pravé italské tiramisu s mascarpone. A jak to dopadlo? ↓

Tiramisu s mascarpone


Ingredience: čtyři vajíčka (žloutky a bílky zvlášť), hrnek kafe (stačí instantní), mandlový likér Amaretto (4cl, jeden velký panák), kakao (na posypání), 5 lžic třtinového cukru, cukrářské piškoty (tyhle jsou z Lídlu) a 500g mascarpone 

Tiramisu s mascarpone

Fotopostup: oddělíme žloutky od bílků a z bílků vyšleháme tuhý sníh dokud se na vrchu netvoří malé špičky a sníh při otočení misky nevypadne

Tiramisu s mascarpone

Ke žloutkům přidáme třtinový cukr a šleháme zhruba 4-5 minut dokud nemají žloutky světlejší barvu a nespojí se s cukrem dohromady. V případě třtinového cukru, se samozřejmě nespojí úplně. Jestli by vám to vadilo, tak použijte jemnější bílý cukr (např. cukr krupici).

Tiramisu s mascarpone

Ke žloutkům postupně přidáváme mascarpone a na nejnižší rychlost vyšleháme do hladka. Ze začátku se mascarpone hrudkovatí a nevypadá to dobře, ale nevzdávejte to a nepřidávejte rychlost, nakonec se vše krásně spojí. Jestli máte strach, že se mascarpone nějak zdrcne apod., tak ho přimíchávejte jenom metlou. K takto vzniklému krému metličkou pomalu a postupně vmícháme tuhý sníh (pozor - už nešleháme, viz obrázek níže) dokud nám nevznikne spojený a hladký krém.

Tiramisu s mascarpone

Uvaříme si rozpustné kafe (zhruba dvě lžičky) - můžete zvolit i tureckou kávu s lógrem, ale to by na mě bylo moc hořké. Vychladlou kávu přelijeme do misky a přidáme velkého panáka likéru. Můžete přidat i jiný alkohol, s rumem by to chutnalo asi taky dobře. 

Tiramisu s mascarpone

Rozbalíme si cukrářské piškoty. Na tiramisu se opravud nejvíce hodí tyto cukrářské piškoty, které mají na povrchu cukr a chutnají báječně. Nehodí se klasické dětské piškoty, protože nejsou tak sladké, nejsou pocukrované ani ochucené. A taky kdo by se s tím chtěl skládat po jedné piškotce. Tyhle jsou podlouhlé a dobře se v kávě namáčí. Dají se sehnat ve všech větších supermarketech (Tesco, Globus). Já tyhle sehnala v Lídlu v akci snad za 30 Kč (už si nepamatuju přesně, ale myslím max. 50 Kč). V jednom balení jsou další čtyři menší balení po šesti piškotech. Na tuhle dávku krému mi vystačilo pět těch menších balení (takže mi tři ještě zůstali).


Každou piškotu postupně namočíme v kávě ochucené likérem. Když jsem je namočila jen jako opravdu rychle "namočila", tak mi přišlo že si z toho moc neodnesly. Proto doporučuje je chvilinku "topit", aby stihly nasát hodně té kávy. A postupně je skládáme do připravených nádob. To mi přišlo také lepší připravit si čtyři nádoby a udělat čtyři jednotlivé porce, než připravit jeden "pekáč" a pak to porcovat a servírovat na talířcích, podle mě to potom nevypadá hezky a celé se to rozblemcá. Pokud nemáte žádné nádherné skleněné nádobky, tak použijte jako já obyčejné plastové dózy :) 

Tiramisu s mascarpone
Tiramisu s mascarpone

Poslední vrstvu bude tvořit krém posypaný kakaem. Bohatě stačí dvě vrstvy namočených piškotů a dvě vrstvy krému. Pokud máte samozřejmě vyšší nádoby, tak budete mít třeba jen dvě porce ale zato vysoké. I takhle mi to ale přišlo úžasný a dostačující - akorát na délku lžičky. Kakao jsem sypala pomocí malého cedníčku. Je vhodné použít holandské kakao, takové to pravé kakao (jemně namleté). Granko by asi úplně nesplnilo svůj účel.

Tiramisu s mascarpone

Tiramisu jsem zakryla a nechala zhruba 2-3 hodinky odpočinout v ledničce. Piškoty krásné povolí a kakao se částečně vsákne do vrchní části krému, takže nebude tolik prášivé. 

Tiramisu s mascarpone

Tiramisu s mascarpone

A jak to vypadá uprostřed? Jak jsem už psala nahoře, tak mi přijde, že tiramisu není moc fotogenické po rozkrojení, ale aspoň uvidíte, jak opravdu vypadá vevnitř :)

Tiramisu s mascarpone

Tiramisu s mascarpone

Tohle super lehký tiramisu chutná úžasně a svěže. Nezabere vám více než hodinku příprav a opravdu stojí za to.

Pac a pusu :*

Žádné komentáře:

Okomentovat