pondělí 15. února 2016

Chia puding

Chia semínka jsou teď hrozně IN. Stále vídám recepty, kde se přidávají tyto semínka šalvěje hispánké. Proto jsem se rozhodla, že zkusím něco ze semínek připravit. První co mi padlo do oka byl puding (spíš taková rosolovitá hmota).

Na úžasných stránkách my cooking diary jsem našla celkem snadný recept. Základní puding jsem udělala podle tohoto receptu a zbytek dozdobila podle sebe. A jdeme na to ↓



Ingredience: 200 ml polotučného mléka, deset lžiček chia semínek, dvě lžičky strouhaného kokosu, 2 lžičky domácího medu

1. varianta = ovesné vločky (jemné s vlákninou), bílý jogurt ochucený lžičkou medu

2. varianta = nadrcené medové kukuřičné lupínky (honey cornflakes), neochucený bílý jogurt

Poleva: pět čerstvých jahůdek a jeden menší banán


Na puding smícháme mléko s medem, přidáme kokos a chia semínka a pořádně zamícháme. Nalejeme do skleniček a necháme zhruba 20 minut v ledničce, poté opět promícháme a takhle necháme přes noc do druhého dne ztuhnout. Puding neztuhnul tak, že by se dala sklenička otočit vzhůru nohama, ale v pohodě se na to dají navrstvit další části.

Druhý den na chia puding nandáme bílý jogurt buď s ovesnými vločkami nebo s cornflakes. Fantazii se meze nekladou. Můžete klidně prokládat i dalšími vrstvami ovoce nebo čehokoliv, co máte rádi.

Poleva je hrozně jednoduchá. Tyčovým mixérem rozmixujeme jahůdky s banánem a ozdobíme tím celý náš výtvor.





Puding je vhodný jako zdravá snídaně nebo svačinka. Na začátku jsem si říkala, že je toho hrozně málo, to mi nebude stačit ... Něco na těch semínkách bude, protože jsem tu svou malou skleničku nemohla ani dojíst! 

A co vy, máte rádi chia semínka? Jaká je vaše oblíbená kombinace?

Pac a pusu :-* 

Žádné komentáře:

Okomentovat