úterý 15. prosince 2015

Jak si vybrat Smoothie Maker

Vybrat si toho správného pomocníka do kuchyně pro výrobu smoothie nápojů není jednoduchá záležitost. Existuje mnoho faktorů, které můžou rozhodnout o koupi stolního mixéru. Dnes jsem se rozhodla vám přiblížit (podle mě) důležité ukazatele při výběru mixéru a podělit se s vámi o mého kuchyňského pomocníka.

Nejdříve mě v obrovské internetové nabídce zaujali samozřejmě tzv. "smoothie makery". Je malý, skladný a podle informací o produktu také výkonný (tedy dostačující pro tvorbu zdravých drinků). Realita je ale trochu jiná. To že je mixér malý a tím pádem dobře skladný je pravda, ale na úkor výkonu a výdrže. Nejvíce se mi u těchto vychytávek líbila plnící nádoba, která slouží zároveň i pro pozdější konzumaci. Lahev je však ve většině případech plastová a ta vám nevydrží tak dlouho, jako nádoba skleněná. Dříve se poškrábe a ztrácí tak svou životnost. Nádoba je také menších rozměrů, což bohužel platí i pro pítko - pokud bude smoothie moc husté, velmi pravděpodobně vám jen horko těžko proteče "pítkem" od lahve.

Rozhodně bych tedy doporučila pořídit si lahev s větším otvorem na pití a smoothie přelévat. Ušpiníte sice více nádobí, ale výsledek bude mnohem lépe konzumovatelný.
Skleněná mixováci nádoba je podle mého názoru velmi důležitá. Je stabilnější, robustnější a nepoškrábe se (neopotřebuje se). Vydrží prostě více i déle.

Co se týče výkonu, tak nejsem expert. Ale zlatý střed v podobě zhruba 600W by měl být dostačující pro každodenní používání. Menší smoothie makery disponují výkonem do 300W a s takovým mixérem nezpracujete tvrdší zeleninu či ovoce (ať už se jedná o mrkev, červenou řepu nebo tvrdší slupku od jablka).

Při hledání vhodného kandidáta se také zaměřte na maximálni dobu provozu. Uvádí se v sekundách a já narazila na možnosti 1, 2 a 3 minut. Pokud tuto maximální doporučenou dobu mixování překročíte, může být z motoru mixéru cítit zápach. Dobrou možností je poohlédnout se po mixérech, které mají funkci automatického zastavení po určité době, ale pohybuji se v jiné cenové kategorii, než jakou jsem byla ochotna přijmout.

Po zdlouhavém pročítání recenzí jsem si nakonec vybrala stolní mixér DOMO DO 419 BL. Zabere trochu více místa a zašpiním o nádobu navíc, ale investice se vyplatila. Nechtěla jsem drahý mixér (co když mě to za chvíli přestane bavit), proto jsem si vybrala tento, pro mě cenově dostupný mixér. Pro koupi mého DOMA jsem se rozhodla také kvůli recenzi z dTestu, kde se umístil na druhém místě.

Kladně hodnotím pěti stupňovou škálu výkonu, i když popravdě nevidím velké rozdíly například mezi stupněm 4 a 5 nebo 1 a 2. Mixér má také pulsní režim, který používám když chci nádobu po mixování propláchnout vodou.

Jako jedinou nevýhodu zatím shledávám skutečnost, že skleněná nádoba není nijak zabezpečená s tou částí, která je v zásuvce. Byla jsem zvyklá, že mixovací nádoba se musí pootočit nebo zacvaknout - to u tohohle mixéru neplatí. Zatím mi ale nádoba nespadla jelikož je dost těžká (až nezvykle těžká) a ani se nestala žádná jiná katastrofa.

Tento stolní mixér bych doporučila všem, kdo si chtějí mixovat doma pro svou potřebu zeleninovo-ovocné nápoje či polévky a omáčky. Je výkonný, skleněný a s celkem pěkným designem.

Žádné komentáře:

Okomentovat