středa 25. listopadu 2015

Cheesecake

Tento americký dezert jsem si zamilovala hned jak jsem ho poprvé upekla. Od té doby patří k mým nejoblíbenějším dezertům - pečená i nepečená varianta. Snažím se s každým novým pokusem experimentovat a vždy cheesecake něčím obohatit. Nejčastěji přidávám navíc vanilkové nebo mandlové aroma. Tentokrát jsem přidala italský ovocný likér Amaretto s mandlovou vůní.


Ingredience: 2x nadrobené BeBé sušenky (nebo Zlaté Club máslové kulaté) > sušenky mixuji v sekáčku, 1/2 rozteklého másla > můžete nechat povolit v mikrovlnné troubě, 150g cukru krupice, 2-3 vajíčka, vanilkový cukr, špetka soli, občas přidávám i lžičku citrónové šťávy

Varianty náplně:

  • 1x ricota + 1x polotučný tvaroh ve vaničce
  • 350g mascarpone
  • 250g mascarpone + smetanová lučina
  • 1x tučný tvaroh ve vaničce + lučina
Co se variant týče, tak kombinuji stále nové varianty, většinou přesně nevážím kolik čeho dávám - koupím jednu vaničku mascarpone a jednu vaničku tvarohu > tahle náplň mi přijde nejlepší. Náplň můžeme vylepšit vanilkovým či mandlovým aroma - já přidala likér Amaretto.

Poleva: skořice, 2x zakysaná smetana, vanilkový cukr, špetka soli, podle chuti vanilkové nebo mandlové aroma (nemusí být)


Sušenky a máslo smícháme a vyložíme tím dno a strany formy - umačkávám vždy pomocí dlaně. Pečeme v předehřáté troubě cca 5-10 minut na 190°C (přizpůsobte zkušenostem s vlastní troubou). Abych měla jistotu, že dezert nespálím, peču v troubě ve vodní lázni (na dno trouby vložím nádobu nebo plech s vodou). Náplň vyšleháme ručním šlehačem (opatrně s mascarpone, při vyšších otáčkách by se mohlo srazit, ale ještě se mi to nikdy nestalo), přidáme cukr a vajíčka a rozmixujeme. Nalijeme na vychladlé těsto a pečeme při stejných stupních cca 20 minut.

Ihned po upečení na cheesecake nalijeme polevu ze smetany a skořice  a necháme vychladnout. Cheesecake můžeme nechat vychladnout i bez polevy, nebo třeba s rozmixovanými jahodami s cukrem.




Žádné komentáře:

Okomentovat